Dyskusje na temat nowego oprogramowania Tesla
Adrian Chrzanowski - 17 / stycznia / 22 352
Polaryzacyjne oprogramowanie Full Self-Driving Tesli powraca z kolejną rundą kontrowersji. Teraz do oprogramowania dołączone są profile, które zmieniają zachowanie oprogramowania, a jeden z wybranych elementów może wiązać się z zachowaniem, które narusza amerykańskie przepisy ruchu drogowego. The Verge po raz pierwszy zgłosiło w niedzielę zdjęcia właścicieli pokazujące tryby „Chill”, „Average” i „Assertive” FSD.
Każdy z tych trybów modyfikuje charakterystykę FSD pod względem odległości podążania, zmian pasów i nie tylko. Jednak kickerem dla tego trybu „Asertywny” jest fakt, że może on angażować się w więcej „rolling stopów”, zgodnie z opisem na poniższym zdjęciu. Oznacza to, że praktyka polegająca na nie zatrzymywaniu się całkowicie i całkowicie przed przejechaniem przez znak stopu.
Zachowanie to jest powszechnie nielegalne w całych Stanach Zjednoczonych. Oprócz hamowań toczących się, ten profil również „nie zjeżdża z pasów mijania”, co brzmi jak niezawodny sposób na zdenerwowanie innych kierowców, gdy zostaną zmuszeni do wyprzedzania z prawej strony. Tesla nie prowadzi działu public relations, który zajmuje się prośbami o komentarz. Trudno powiedzieć, jak często oprogramowanie może angażować się w niebezpieczne lub nielegalne zachowania. Powinniśmy, jak zawsze, zauważyć, że FSD nie jest technologią w pełni autonomiczną i nie ma obecnie w sprzedaży samochodów autonomicznych. Te profile jazdy pojawiły się po raz pierwszy w październiku wraz z aktualizacją 10.3. Jednak firma szybko to cofnęła.
Dyrektor generalny Elon Musk napisał na Twitterze, że producent samochodów „dostrzega pewne problemy” i przeskoczył właścicieli z powrotem do wersji 10.2, zanim pod koniec października opublikowano wersję 10.3.1. Profile FSD zostały uwzględnione w tej aktualizacji, zgodnie z tą stroną zewnętrzną, która zbiera informacje o wydaniu Tesli; sama firma nie publikuje ich w Internecie. Organy regulacyjne nadal przyglądają się technologiom Tesli. System Autopilot Tesli jest przedmiotem federalnego dochodzenia w sprawie wypadków z pojazdami ratowniczymi, a rząd otworzył oddzielną federalną śledztwo w sprawie możliwości grania w gry wideo podczas jazdy.
Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nakazała Tesli, aby w grudniu uniemożliwiła pasażerom granie w gry podczas jazdy. Teraz system działa tylko wtedy, gdy pojazd jest w parku.
Dla Twojego bezpieczeństwa stworzyliśmy czarną listę brokerów..